Finally

Äntligen första innebandymatchen på cirkus 7 månader. Otroligt skönt att komma igång med att lira match igen, kändes störtskönt.

Kom fram till Skälltorpsskolan vid 10-tiden och spanade in några 00.or som kickade boll. Satte upp sargen och begav oss in till omklädningsrummet. När vi väl va färdiga gick vi ut på planen för att värma upp. Helt plötsligt hör jag mitt namn. Och vips fick man en kaptensbindel i handen. Så jag fick vara kapten i första matchen, antagligen för att ge mig självförtroende ute på planen. Iallafall så fick jag ta hand om uppvärmningen, stretching och upptaggning inför match. Va helt okej att va kapten, tyckte själv jag gjorde det bra och fick många komplimanger från tränaren och ordinarie kapten.

Åter till matchen. Mötte Flodas D-lag i Reserv 2 serien. Massa avdankade Floda-lirare som inte kunde lira innebandy över huvud taget. En stor fetis i målet som täckte cirkus 87.54% av kassen. Första bytet gick galant, ett skott i ribban. Första perioden hade vi 5 skott i virket och 2 i hjälmen. Sen gick det bara nerför. Matchen slutade 2-2 efter mycket snack mot domarn m.m.

Dusch och sen vidare till Lundbystrand för att fixa med Challengers match. Bland annat rapportera live på nätet och fixa musik och lite smått åh gött. Matchen var mot serieledarna Växjö. Vann till slut med 5-4 efter en 5-1 ledning i början av tredje. Grymt kul att se Pekka Jalava lira på hög nivå igen. Klarade sig riktigt bra och fick till 2 assister.

Imon ska vi in till stan för at träffa Walle. Magnus Wide som fixar med Everysport, programmet som jag rapporterar med på nätet, kommer upp från Malmö (?). Ska snacka lite om man kan få upp webb-tv på bortamatcherna och lite hur man kan förbättra själva sidan. Får väl se hur det går.
Men innan det, Mocca Latte @ Espresso house. Finns inget bättre kaffe!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Ta med en kaffe till mig! :d

2008-11-17 @ 14:24:38
URL: http://lalai.blogg.se/
Postat av: Anna

Tycker herrarna är klart överrepresenterade i din blogg. Damlag for the win!

2008-11-17 @ 21:16:48
Postat av: MyMariah

Inget slår Espresso House, chailatten är förbannat god också, try it honey!

2008-11-17 @ 21:49:27
Postat av: Anonym

Ignorera gärna min kommentar, gör det, för all del jag blir inte upprörd...

2008-11-17 @ 21:55:46
Postat av: Maaatthew

haha överpresenterade? :D jag skriver ju om damlaget också (;

2008-11-17 @ 22:00:04
URL: http://mathiasmedh.blogg.se/
Postat av: Lina :)

haha jag faila inte alls. jag orkade faktiskt inte ändra ..

skit samma tänkte jag! :D

2008-11-22 @ 02:25:32
URL: http://energetic.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0